La designació Denominació d’origen ens remet a una reflexió i a una mirada a la col·lecció a partir de l’ètica -tant si descriu les actituds o conductes dels artistes com si intenta definir i assegurar-ne els fonaments- i de l’estètica, que, a la seva manera, les actualitza i les sosté.
Hem volgut cercar un dispositiu comú, una metàfora, que ens serveixi per a realitzar un recorregut amb el fil conductor de les relacions que s’estableixen entre ètica-estètica i que sigui capaç, al mateix temps, de respondre a la pregunta que abans ens fèiem. Aquesta metàfora recull allò que ens uneix i ens diferencia com a individus: el cos, un organisme que és un i múltiple alhora i que constitueix la materialització física de la nostra essència.
Així serà tractada l’exposició, com un organisme dividit en set parts: El primer d'aquests àmbits es denomina ORIGEN.
Hem volgut cercar un dispositiu comú, una metàfora, que ens serveixi per a realitzar un recorregut amb el fil conductor de les relacions que s’estableixen entre ètica-estètica i que sigui capaç, al mateix temps, de respondre a la pregunta que abans ens fèiem. Aquesta metàfora recull allò que ens uneix i ens diferencia com a individus: el cos, un organisme que és un i múltiple alhora i que constitueix la materialització física de la nostra essència.
Així serà tractada l’exposició, com un organisme dividit en set parts: El primer d'aquests àmbits es denomina ORIGEN.
Els cossos que protagonitzen l'obra "Ètica i Estètica" de Francesc Abad (situada al vestíbul d´entrada a la Sala d´Actes de Belles Arts) són l’origen i la inspiració del nostre discurs. L’itinerari conceptual i l’experiència estètica del recorregut comencen aquí. L’artista ens remet als orígens de la tradició occidental i als valors que alimenten la creació/constitució de les obres d’art en conjunció amb els costums i les relacions amb la societat.
Quan parlem d’art, d’ètica i d’estètica, ens referim a una força creadora per a la qual s’han fet servir molts termes al llarg de la història de la filosofia i la teoria de l’art: el primer silenci, l’essència, la inspiració... allà on l’ètica i l’estètica són el mateix, com diria Wittgenstein
Quan parlem d’art, d’ètica i d’estètica, ens referim a una força creadora per a la qual s’han fet servir molts termes al llarg de la història de la filosofia i la teoria de l’art: el primer silenci, l’essència, la inspiració... allà on l’ètica i l’estètica són el mateix, com diria Wittgenstein
Dins d'aquest àmbit, una de les obres que es podran veure al vestíbul de l'Edifici Històric UB és Columna, de
Mariano Gallego .
Aquesta obra va ser creada vers els 1987 - 1988, i actualment es troba
ubicada a la Facultat de Medicina
(Passadís escola central).
L'Escola Superior de Belles Arts de Sant
Jordi es va transformar l'any 1979 en l'actual Facultat de Belles Arts
integrant-se en el sistema d'ensenyament de la Universitat de Barcelona i sent
l'única en tot el territori català. Aquesta obra marca aquest punt de la
història a la Facultat ja que representa el fi d'un període i l'inici d'un
nou.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada