dilluns, 14 de juliol del 2014

DISCURS MUSEOLÒGIC (PART II) _Àmbit 2. ESTEREO-TIPUS

Estereotips: Conjunt d'idees que un grup o una societat obté a partir de les normes o dels patrons culturals prèviament establerts.
Aquest àmbit pretén mostrar l'evolució de la concepció dels diferents rols sexuals des de diferents punts de vista. A través de quatre obres diferents veiem des de la idea clàssica que ha acompanyat a la representació de la dona, ens estem referint al típic nu de cos femení, fins a la deconstrucció d'aquests cànons de bellesa que la societat de consum ens imposa en ple segle XXI per oferir-nos una nova proposta de bellesa, d'estètica. Les obres exposades en aquest àmbit ens remeten a diferents visions estètiques que mostren l'evolució de l'ètica dels estereotips.
 
Una de les obres que es podran veure en aquest àmbit és la sèrie Magazine, de Guillem Tió Zarraluki. Un conjunt de 7 peces (2 rostres masculins i 5 femenins), on l'autor pren com a base imatges de revistes superposant ceres amb un traç gruixut que transforma els rostres d'aquells que figuraven. La sèrie vol representar una visió burlesca de la societat de la imatge i en concret del món de la moda.
Font :  http://www.behance.net/gallery/Magazine/6780119
 


Guillem fa una "acció" a través de la combinació del medi fotogràfic i l'operació pictòrica: una metàfora de la manipulació física de la cirurgia plàstica, la genètica i la cibernètica, que revela aquesta part fosca de l'ànima humana amagada darrere la pretensió de perfecció. L'artista escenifica un tema controvertit per a la societat contemporània i la seva obra es converteix en una exploració de l'inconscient col·lectiu, que regula les valències estètiques en tot tipus de monstruositats humanes en el signe de l'emulació de la bellesa narcisista com la clau per a l'èxit, una paròdia dels estereotips que avui regeixen les noves concepcions del significat "ésser humà"[1]. Les obres de Guillem Tió són una crítica als estereotips i cànons de bellesa que tant apareixen en la publicitat i els mitjans de comunicació, els quals també estan retocats. Tió els retoca per atorgar-los un aspecte nou, més fred, impersonal.

 “La relació d'estètica és evident des del moment en què em poso a trencar estereotips de les revistes de moda i l'estètica que ens volen vendre socialment. Èticament el missatge és ambivalent”.


[1]  [Text original de Massimo Cova] http://www.behance.net/gallery/Magazine/6780119

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada